راهنمای خرید بهترین هدست های گیمینگ موجود در بازار

راهنمای خرید بهترین هدست های گیمینگ موجود در بازار

فکر می‌کنید مهمترین عاملی که باعث می‌شود یک هدست به عنوان بهترین هدست شناخته شود چیست؟ بدون شک همه کاربران در جواب این سوال کیفیت صدا را بالاترین اولویت خود معرفی می‌کنند. شاید از نظر برخی راحتی و داشتن ویژگی‌های متنوع مهمترین فاکتور باشد اما اگر هدستی که خریداری می‌کنید از بیس، صدای فراگیر و قابلیت حذف نویز و صداهای اضافه برخوردار نباشد هیچ‌وقت نمی‌توانید تجربه حداکثری از بازی‌ها داشته باشید. به همین دلیل اکثرا به دنبال هدستی هستند که با توجه بودجه‌شان، بهترین انتخاب ممکن باشد.

تمامی هدست‌های زیر نه تنها با استفاده از بازی‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفتنه‌اند، بلکه از فیلم، موسیقی و ویدیوهای مختلف نیز برای سنجش عملکرد آن‌ها استفاده شده است. چراکه اگر می‌خواهید برای یک هدست با کیفیت دست به جیب شوید، بهتر است محصولی را خریداری کنید که برای مصارفی غیر از بازی نیز مناسب باشد. در ادامه به معرفی بهترین هدست های گیمینگ موجود در بازار می‌پردازیم.

Razer Nari Ultimate

Razer Nari Ultimate Headset / هدست ریزر

وایرلس : دارد | درایورها : نئودیمیم 50 میلی‌متری | رابط: USB wireless و جک 3.5 میلی‌متری صدا | پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 هزار هرتز | ویژگی‌ها: میکروفون جمع شونده، درایورهای هپتیک لوفلت L5، ژل‌های خنک کننده برای گوشی‌ها، THX Spatial Audio و نورپردازی RGB

  • مزیت‌ها: هپتیک و کیفیت صدای متعادل
  • معایب: برد محدود وایرلس و عدم پشتیبانی از قابلیت حذف صداهای اضافه

گذشته از این که در بحث داغ استفاده از فناوری بازخورد هپتیک در بازی‌ها چه موضعی دارید، باید ریزر را به خاطر اینکه برای اولین بار این قابلیت را به صورت اصولی به هدست‌های گیمینگ و این مدل آورد تشویق کنید. استفاده از این هدست که با فناوری جدید HyperSense این شرکت عرضه شده است مانند قراردادن دو ساب ووفرر روی سرتان است. صدایی که این هدست ارائه می‌دهد به گونه‌ای است که برای درک درست عملکرد آن حتما باید خودتان تجربه کنید. از آنجایی که این هدست فرکانس‌های لرزشی متفاوتی را پوشش می‌دهد و تنها به یک مدل ویبره محدود نیست، قادر است یکی از واقع‌گرایانه‌ترین تجربه‌های گیمینگ را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، Nari Ultimate محدود به بازی خاصی نیست می‌توان تمامی عنوان‌ها را با استفاده از آن بازی کرد. البته این هدست تنها محدود به قابلیت هپتیک نیست، کیفیت صدایی که این محصول ارائه می‌دهد نسبت به محصولات پیشین ریزر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. علاوه بر این برخلاف بیس سنگین سری کراکن ، Nari Ultimate بیس صدا را به شکل متعادلی پخش می‌کند و از درجه‌ای که برای سلامت گوش انسان مضر باشد فراتر نمی‌رود.

Steelseries Arctis Pro Wireless

Steelseries Arctis Pro Wireless headset / هدست استیل سریز

وایرلس: دارد | درایورها: نئودیمیم 40 میلی‌متری | رابط: بیسیم USB، اپتیکال، جک 3.5 میلی‌متری صدا و بلوتوث | پاسخ فرکانسی: 10 تا 40 هزار هرتز | ویژگی‌ها: میکروفون جمع شونده مجهز به قابلیت حذف نویز، باتری‌های قابل تعویض با قابلیت شارژ مجدد با ایستگاه شارژ و پخش صدا به صورت 3 بعدی با فناوری DTS Headphone:X 2.0

  • مزیت‌ها: امکان کنترل تمامی هدست بوسیله یک کنترل کوچک جعبه مانند و قابلیت سوییچ میان باتری‌ها به صورت هوشمند
  • معایب: منو‌های گیچ کننده و قیمت بالا


در حقیقت این هدست ترکیبی میان دو عدد از بهترین مدل‌های استیل‌سریز است. مدل قدیمی و جدید. در این محصول قابلیت وایرلس و جعبه کنترل دیجیتالی مدل 800 با با راحتی و کیفیت صدا سری Arctis ترکیب شده است. محصول جدید استیل‌سریز جزو برترین هدست‌های این لیست است و از همین رو انتخاب لوکس و گران قیمتی نیز محسوب می‌شود. مانند مدل 800، در این مدل نیز می‌توان باتری‌ها را به سرعت شارژ کرد. کاربران می‌توانند باتری تخلیه شده را در ایستگاه شارژ قرار دهند و در همان حین باتری دوم را درون هدست قرار داده تا هیچ‌وقت نیازی به توقف بازی خود برای شارژ کردن دستگاه نداشته باشند. علاوه بر این کنترل‌هایی که در صفحه دیجیتالی ایستگاه شارژ قرار دارند هم بسیار جذاب هستند. در این قسمت می‌توان به راحتی با لمس چند گزینه تنظیمات مربوط به ChatMix، صدای فراگیر، اکولایزر و موارد دیگر را انجام داد. اما شاید گل سر سبد امکانات این گوشی قابلیت اتصال آن با استفاده از بلوتوث باشد. این ویژگی در کنار قابلیت اتصال به شبکه وایرلس 2.4 گیگاهرتزی، به این معناست که این هدست را علاوه بر رایانه‌های شخصی می‌توان در گوشی‌های موبایل نیز استفاده کرد.

HyperX Cloud Revolver S

HyperX Cloud Revolver S headset / هدست هایپر اکس

وایرلس: ندارد | درایورها : نئودیمیم 50 میلی‌متری | رابط: USB و جک 3.5 میلی‌متری صدا | پاسخ فرکانسی: 12 تا 28 هزار هرتز | ویژگی‌ها: صدای فراگیر 7.1 کاناله، باکس کنترل همراه با 3 پروفایل صدا مجزا، میکروفون مجهز به نویزگیر با امکان جداسازی از هدست و صدای دالبی با قابلیت پردازش دیجیتال سیگنال‌ها (DSP)

  • مزیت‌ها: کیفیت صدا بسیار عالی و راحتی گوشی‌ها
  • معایب: جای نامناسب میکروفون و طول بیش از حد زیاد کابل‌ها

این هدست طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. از یک طرف از صدای فراگیر 7.1 کاناله که به صورت دالبی و از طریق پردازش دیجیتالی به گوش کاربر می‌رسد پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر در مقایسه با دیگر هدست‌های هم رده خود قیمت نسبتا زیادی دارد. خوشبختانه به عنوان یکی از کم حاشیه‌ترین هدست‌هایی که توسط کینگستون عرضه شدند، راحتی گوشی‌ها و کیفیت بسیار بالای صدا این محصول سبب می‌شوند معایب آن از جمله قیمت و محل عجیبی که برای میکروفون آن در نظر گرفته شده زیاد به چشم نیایند. میکروفون این هدست هنگامی که در جای خود قرار بگیرد دیگر به این راحتی‌ها از آنجا دل نمی‌کند. نه می‌توان آن را به داخل جمع کرد نه تا کرد. تنها می‌توان آن را خم کرد که اگر بازهم در سر راهتان قرار بگیرد مجبور می‌شوید آن را کاملا جدا کنید. با تمام این‌ها صدایی که توسط گوشی‌های آن پخش می‌شود هم در بازی‌ها و هم در پخش موسیقی صدایی رسا، چند کاناله و واضح است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

Logitech G Pro

Logitech G Pro Headset / هدست لاجیتک

وایرلس: ندارد | درایورها: نئودیمیم Hybrid mesh Pro-G | رابط: جک 3.5 میلی‌متری صدا | پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 هزار هرتز | ویژگی: میکروفون جدا شونده

  • مزیت‌ها: طراحی ساده و زیبا، راحتی گوشی‌ها ساخته شده از الیاف ضد تعرق
  • معایب: بیس سنگین و کیفیت ساخت پایین


لاجیتک این هدست را با کمک گیمرهای حاظر در مسابقات Esports و با هدف حذف هرگونه امکانات و قابلیت‌های اضافه‌ای که این روزها در هدست‌های گیمینگ یافت می‌شوند طراحی کرده و تمرکز خود را به ارائه چندین قابلیت مهم و حیاتی با بازدهی بسیار خوب معطوف کرده است. اگر نگاهی به امکانات و ویژگی‌های G Pro بیندازید می‌بینید آن‌ها به این هدف خود دست پیدا کرده‌اند. در ظاهر آن از هیچ شعله آتشین یا نورپردازی RGB استفاده نشده است. طراحی ساده و زیبا این هدست به این معناست که قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن هم تنها محدود به چند مورد می‌شود. این موارد آنقدر محدود هستند که ممکن است برخی کاربران را به حیرت وا دارد. برای مثال این هدست از صدای فراگیر پشتیبانی نمی‌کند و با کنترل‌های آن تنها می‌توان میکروفون را در حالت بی‌صدا قرار داد و درجه صدا را با استفاده از یک چرخ کوچک تنظیم کرد. البته صدایی که توسط درایورهای این هدست پخش می‌شود از کیفیت قابل قبولی برخوردار است گرچه به نظر می‌آید اندکی به سمت صداهای ریز متمایل است. اگر مشکلی با این موارد ندارید می‌توانید این محصول جذاب را بدون امکانات اضافه با قیمتی زیر 100 دلار خریداری کنید.

Astro A20

Astro A20 Headset / هدست استرو

وایرلس: دارد | درایورها: نئودیمیم 40 میلی‌متری | رابط: وایرلس، اپتیکال و USB | پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 هزار هرتز | ویژگی‌ها: ظرفیت بالای باتری، نرم افزار Astro Command Center برای انجام تنظیمات، سازگاری با کنسول‌های بازی

  • مزیت‌ها: کیفیت صدا بسیار خوب، راحتی استفاده و بدنه محکم و با کیفیت
  • معایب: قیمت بالا به نسبت سایر هدست‌های هم رده

اگر به دنبال خرید بهترین هدست گیمینگ هستید و با دیدن قیمت‌های نجومی هدست‌های رده بالا دلسرد می‌شوید اما باز هم تمایلی به خریداری هدست‌های ارزان قیمت ندارید استرو A20 می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این هدست، صدای استریو را با کیفیت بسیار خوبی به شکل وایرلس به گوش‌های شما می‌رساند و علاوه بر این با ظرفیت خیره کننده باتری آن، با یک بار شارژ می‌توانید برای 15 ساعت مداوم بازی کنید. استرو A20 از جک 3.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌کند و علاوه بر این، میکروفون آن هم جدا شدنی نیست. این محصول کاملا مخصوص بازی است و برخلاف سایر هدست‌ها برای استفاده در محیط‌های باز طراحی نشده است. با این وجود از تمامی ویژگی‌های مهمی که در این رنج قیمت انتظارشان را دارید برخوردار است. شاید عدم پشتیبانی از صدای فراگیر کمی توی ذوقتان بزند اما قیمت اقتصادی و ظرفیت بسیار بالای باتری آن به خوبی جای خالی چنین قابلیتی را پر می‌کنند. اگر کیفیت صدا و راحتی هدست نسبت به سایر فاکتورها برایتان اولویت بیشتری دارد Astro A20 می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ASUS ROG Centurion

ASUS ROG Centurion Headset / هدست ایسوس

وایرلس: ندارد | درایورها: نئودیمیم 40 میلی‌متری | رابط: USB | پاسخ فرکانسی: 50 تا 12 هزار هرتز | ویژگی‌ها: صدای فراگیر 7.1 کاناله واقعی، 10 درایور صدا، میکروفون قابل تنظیم دیجیتالی، جعبه کنترل برای تنظیمات نویز گیر، قابلیت Sonic Radar Pro

  • مزیت‌ها: صدا فراگیر واقعی و کیفیت ساخت بسیار خوب
  • معایب: وزن نسبتا زیاد و قیمت بالا


 ایسوس راگ Centurion می‌تواند تجربه منحصر به فردی را در اختیار گیمرها قرار دهد. اما ایسوس این هدست را به گونه‌ای طراحی کرده که وقتی آن را در دست می‌گیرید اول از همه، سنگینی آن جلب توجه می‌کند؛ همچنین برای استفاده از آن به چندین کابل نیاز است و قیمت بالای آن هم سبب شده انتخاب اول بسیاری از کاربران نباشد. از طرف دیگر نباید نقاط قوت آن را نیز فراموش کنیم. موادی که در ساخت این هدست به کار گرفته شده‌اند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. ROG Centurion ایسوس به 10 درایور صوتی مستقل از هم مجهز شده تا بتواند صدای فراگیر 7.1 کاناله را به شکل واقعی ارائه دهد. این هدست همراه با یک تقویت کننده الکترونیکی (آمپلیفایر) نیز عرضه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تمامی جنبه‌های صدا را مدیریت کنید. این هدست حتی می‌تواند صدا را از طریق اسپیکرهای اضافی نیز پخش کند. هر گوشی آن میزبان 5 مگنت نئودیمیم است و به گونه‌ای تنظیم شده که وقتی شروع به بازی می‌کنید کاملا گذر زمان را از دست خواهید داد. علاوه بر این شاید جالب‌ترین ویژگی این هدست Sonic Radar Pro باشد. این ویژگی پس از اسکن کامپیوتر شما برای بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند یک رادار مجازی را در هنگام بازی پایین صفحه مانیتور به نمایش می‌گذارد. این رادار مانند قطب نما، موقعیت مکانی صداهایی که هدست دریافت می‌کند را برایتان به نمایش می‌گذارد تا بتوانید به راحتی تشخیص دهید صدای قدم‌هایی که می‌شنوید از چه جهتی می‌آید. در مجموع این هدست یکی از بهترین هدست‌های مخصوص بازی به شمار می‌آید و برای گیمرهای حرفه‌ای و استفاده در کامپیوتر ساخته شده اما شاید طراحی و قیمت آن به مذاق همه خوش نیاید. با این حال اگر کیفیت صدا برایتان مهم است حتما آن را در نظر داشته باشید.

هدست گیمینگ رپو مدل VH300

هدست گیمینگ رپو مدل VH300Rapoo

VH300 Gaming Headset

VH300 هدستی از شرکت چینی رپو است که به تازگی در ماه دسامبر وارد بازار هندوستان شده است. این هدست طراحی ساده‌ای دارد و همراه با نورپردازی LED آبی رنگ عرضه شده است. علاوه بر این طراحی آن به گونه‌ای است که حتی اگر به شکل تفریحی بازی می‌کنید با استفاده از آن احساس یک گیمر حرفه‌ای به شما دست می‌دهد. این محصول جدید رپو تنها 390 گرم وزن دارد و به گفته این کمپانی می‌توان برای چندین ساعت بدون آنکه احساس خستگی کنید از آن استفاده کنید. از آنجایی که گوشی‌های آن قابلیت حذف صداهای اضافه را نیز دارند، کاملا مناسب استفاده‌های طولانی مدت است. علاوه بر این در این هدست می‌توانید حالت‌های صدا را به دلخواه خودتان شخصی سازی کنید. افزون بر این، امکاناتی که در VH300 تعبیه شده مانند قابلیت بی‌صدا کردن میکروفون با یک کلید، میکروفون جداشدنی و همچنین کنترل‌های صدا روی هدست، مواردی هستند که برای گیمرهای حرفه‌ای اهمیت زیادی دارند. به گفته رپو صدا فراگیر 7.1 کاناله آن به لطف فناوری Dual Chamber از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. افزون بر این، این هدست با سایر پلتفرم‌های بازی مثل اکس باکس وان، PS4، گوشی‌های هوشمند و Wii U نیز سازگار است.

هدست هويت مدل HV-H2158U Gaming

هدست هويت مدل HV-H2158U

GamingHavit HV-H2158U Gaming Headset

  • مزیت‌ها: ظاهر زیبا و متفاوت، قیمت و کیفیت صدا مناسب
  • معایب: کیفیت ساخت نامطلوب


شرکت هنگ‌کنگی هویت که از 20 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است هدستی را وارد بازار کرده که با ظاهر زیبا و امکاناتی که دارد انتخاب مناسبی برای گیمر‌های حرفه‌ای به شمار می‌آید. این هدست فاقد جک 3.5 میلی‌متری صداست و تنها از طریق USB به کامپیوتر متصل می‌شود. نورپردازی LED که با 7 رنگ مختلف صورت می‌پذیرد زیبایی آن را دوچندان کرده است. علاوه بر این HV-H2158U از صدای فراگیر 7.1 کاناله نیز پشتیبانی می‌کند و کیفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بیشتر قسمت‌های این هدست از پلاستیک استفاده شده که شاید مورد استقبال همه کاربران قرار نگیرد. میکروفون آن نیز ثابت بوده و قابل جدا شدن نیست. 6 حالت ماساژ نیز برای ماساژ سر در این هدست تعبیه شده که جزو امکانات منحصر به فرد آن است. با توجه به قیمت HV-H2158U و همچنین طراحی زیبا و کیفیت صدا خوب، این هدست می‌تواند برای کسانی که تمایلی به پرداخت هزینه‌ زیاد برای یک هدست گیمینگ ندارند گزینه مناسبی باشد.

هدست هويت مدل HV-H2260U Gaming

هدست هويت مدل HV-H2260U

GamingHavit HV-H2260U Gaming Headset

  • مزیت‌ها: قیمت اقتصادی و به صرفه ، کیفیت صدای مناسب، میکروفون با کیفیت
  • معایب: کیفیت ساخت نامطلوب و امکانات کم در مقایسه با هدست‌های رده بالا

HV-H2260U یکی دیگر از هدست‌های تولید شرکت هویت است. هدبند این محصول از چرم ساخته شده که به همین دلیل می‌توان برای مدت طولانی بدون احساس خستگی از آن استفاده کرد. کابل‌های این هدست نیز از جنس PVC هستند که سبب شده استقامت و دوام بالایی داشته باشند. علاوه بر این، میکروفونی که هویت برای این هدست تولید کرده نیز کیفیت بسیار خوبی داشته و می‌تواند صدا را با وضوح بالایی انتقال دهد. این میکروفون قابلیت جمع شدن نیز دارد و تنظیم آن نیز به راحتی انجام می‌شود. همچنین درایورهای 50 میلی‌متری HV-H2260U نیز طیف وسیعی از صداها را به همراه بیس بسیار قدرتمند با صدای 7.1 کاناله پوشش می‌دهند. این هدست یکی از مدل‌های اقتصادی است که مانند مدل پیشین قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارد. البته قیمت پایین آن طبیعتا به این معناست که در قیاس با هدست‌های رده بالا از امکانات و کیفیت ساخت کمتری برخوردار است اما از طرف دیگر رقیب سرسختی در این رنج قیمت و در مقایسه با سایر رقبای خود است.

هدست گیمینگ رپو مدل VH150

هدست گیمینگ رپو مدل VH150

Rapoo VH150 Gaming Headset

  • مزیت‌ها: کیفیت صدا قابل قبول، کیفیت ساخت بسیار خوب و قیمت مناسب
  • معایب: بیس ضعیف، نبود دکمه بی‌صدا کردن میکروفون


هدست VH150 در ماه فوریه سال 2018 وارد بازار شد و تقریبا با تمامی پلتفرم‌های موجود از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت، گوشی‌های هوشمند و حتی آخرین نسل کنسول‌های بازی سازگار است. تمامی قاب این هدست از جنس آلومینیوم ساخته و بوسیله چرم مصنوعی پوشیده شده است؛ البته به جز در نزدیکی گوشی‌ها. کابل متصل کننده این محصول 3 متر طول دارد و بوسیله کنترلی که روی آن تعبیه شده می‌توان صدا را کم و زیاد کرد یا نورپردازی LED هدست را خاموش یا روشن کرد. در این هدست از جک میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری صدا و کابل USB برای اتصال استفاده شده است البته برای استفاده از نورپردازی حتما باید از کابل USB استفاده کرد. میکروفون VH150 نیز انعطاف پذیری بالایی دارد و قابل جدا شدن است اما متاسفانه هیچ کلید یا دکمه‌ای روی هدست برای بی‌صدا کردن آن پیش‌بینی نشده است. کیفیت صدای این هدست نیز بسیار بالا است و از این بابت نگرانی وجود ندارد، اما بیس آن به نسبت سایر هدست‌های هم رده قابل قبول نیست. قابلیت حذف صداهای اضافه آن نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و به گونه‌ای است که هنگام استفاده از صفحه کلید، صدای آن به گوش نمی‌رسد. جنس گوشی‌ها ضد تعرق نیست و ممکن است در تابستان در صورت استفاده طولانی مدت مشکلاتی را ایجاد کند. در کل هدست VH150 کیفیت ساخت و صدای خوبی دارد و همچنین از ظاهر ساده و زیبایی برخوردار است و به گونه‌ای قیمت گذاری شده که کاملا مناسب گیمر‌هایی است که بودجه محدودی دارند ولی می‌خواهند بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

منابع

نویسنده مطلب: مهدی فتح اله زاده

مهدی فتح اله زاده

پاسخ دهید

1 نظر

Luther Brown  ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۳:۱۹:۱۲

این به استفاده شما بستگی دارد ، اگر آنها را برای بازی یا استفاده چندرسانه ای می خواهید ، اگر در حال بازی هستید ، ممکن است یک صدای Surroung برای شما مناسب باشد ، آنها کمی پرهزینه هستند اما یک نرم افزار خوب با نرم افزار پیشرفته ، نقطه قوت آن را اثبات می کند. https://beebom.com/best-7-1-surround-sound-headsets/ شما می توانید از این وسیله برای یافتن صدای surroung استفاده کنید ، در غیر اینصورت تکنیک های صوتی برخی از هدفون های خوب را برای شنوایی ها تولید می کنند.